torsdag 21 januari 2010

Inköp av foder och bajspåsar

Strax efter nyår var det dax att köpa nytt foder till alla hundarna. Till Maya och Astrid får man köpa nytt foder varje månad men Ankans håller sig i ca 3 månader. Maya och Astrid har förrut ätit Royal Canins högenergifoder 3400 och jag vet inte om det har givit någon speciell effekt. Så jag har beslutat mig för att prova ett nytt foder på dem så valet blev Royals rasfoder för Setter. Det som är dumt med de här rasfodren är att det bara är 12 kg i påsarna och kostat 599 kr. Så det är lite dyrare än ett vanligt Royal foder på 15 kg. Ankans foder som är för äldre hundar kostar samma och är på 15 kg. Skulle också köpa bajspåsar som är tjocka i kvaliteten och utan handtag. Jag hatar sladdriga påsar med handtag. Så jag hittade de här för 39 kr och de är 70 stycken. De verkar bra så det blir nog flera inköp av dem. Allt är köpt genom foderbilen och de hade även SKK bajspåsar och de är ju bra men de var slut för tillfället. Frakten om man köper med foderbilen är 19 om de kan komma när de vill underdagen utan att meddela att de kommer.

Foderbilen hittar ni här om ni är intresserade av att testa. Ett bra företag för mig. Slipper hämta skiten och får det framburet till dörren.

1 kommentar:

  1. Gillar inte att köpa hundmat (våra äter också Royal Canin fast Adult Croc 20kg -500kr) så jäkla tungt att bära runt på... Och sen gillar jag SKK-bajspåsarna! De är super :)

    SvaraRadera