torsdag 2 december 2010

Inte till ämnet hund men katt

Har även under den här tiden som hundarna har åkt fram och tillbaka till djursjukhuset även haft en katt inlagd. Min katt Mulis blev under den här tiden hängig och varken åt eller drack vatten. Hon var inte på lådan och på torsdagskvällen för två veckor sedan spydde hon upp all mat jag som stödmatade henne med. Jag åkte då in till Falun akut och under jourtid. Hon fick sova kvar och de konstaterade på fredagen att hon var rejält förstoppad efter en röntgen.

Det här fick jag betala för en 3 kg katt :) men mycket älskad sådan

Grundavgift besök: 230 kr
Undersökning: 415 kr
Behandling: 165 kr
provtagning: 240 kr
Labanalys/eget labb: 750 kr
Grundavg. röntgen: 325 kr
Röntgen 390 kr/ en plåt
Medicin: 113 kr
Dygnsavgift vårdavdelningen: 830 kr
Övervakning nattetid. 1275 kr
Dropp: 912 kr
Jouravgift: 1322 kr
Direktreglerings avgift: 150 kr

Summan med moms blev 7117 kr.

Men som hon är försäkrad och hade 600 kr rabatt på självrisken som hon inte har varit sjuk fick jag bara betala 2117 kr.

Det lönar sig ibland att försäkra sina djur :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar